Aslan ve Minik Farenin Hikayesi

 

Bir gün, bir aslan ormanda uyurken, bir fare onun üzerinden koştu. Aslan uyanıp fareyi yakaladı ve onu yemekle tehdit etti. Fare çok korktu ve aslandan kendisini bırakmasını rica etti. “Lütfen beni öldürme,” dedi fare. “Belki bir gün sana bir iyilik yapabilirim.” Aslan bunu duyunca güldü. “Senin gibi küçük bir hayvan nasıl bana yardım edebilir ki?” diye sordu. Ama yine de fareyi serbest bıraktı.

Birkaç gün sonra, aslan avcılar tarafından yakalandı ve ağaca bağlandı. Aslan kükreyerek yardım istedi, ama kimse duymadı. Ancak fare aslanın sesini duydu ve ona yardım etmeye karar verdi. Fare ağacın yanına gitti ve ağzıyla ipi kemirmeye başladı. Bir süre sonra ip koptu ve aslan serbest kaldı. Aslan fareye teşekkür etti ve onun gerçek bir dost olduğunu söyledi.

Böylece aslan ve fare arasında güzel bir dostluk başladı.

Yorumlar